Święta Wielkanocne – jak przetrwać?

Święta Wielkanocne dietetykwkrakowie.pl

Święta Wielkanocne dietetykwkrakowie.pl

Święta Wielkanocne są spokojniejsze niż Boże Narodzenie, nie ma takiej presji na jedzenie, chyba lato, które jest za pasem też powstrzymuje od nadmiaru jedzenia. Jednak sporo pacjentów odczuwa lekki niepokój, bo jak tu dieta, a co z majonezem?

Analogicznie jak w wpisie na Boże Narodzenie http://www.dietetykwkrakowie.pl/artykuly_i_porady/przetrwac-swieta-bozego-narodzenia/ po prostu jedz mniej.

Próbuj wszystkiego, ale w ramach posiłku porcji degustacyjnej, po 1- 2 plasterki, po jednym kawałku sernika, a po południu idź z rodziną na spacer…

Wiedz, że nikt nie będzie Cię pilnował i kiwał palcem „nie wolno…” , nikt nie ma takiej władzy by zakazać Ci pewnych rzeczy, dlatego Ty sam/sama musisz zdecydować co chcesz. Jeśli bierzesz tą łyżkę majonezu (choć według mnie łyżka majonezu raz na jakiś czas nie odpowiada za 10 kilogramowa nadwagę…zgodzisz się, że tych czynników sprzyjających było znacznie więcej) to weź ją i ciesz się smakiem, nie rób sobie jazd typu, zjadłam, a nie powinnam, bo jak wiesz, że nie powinnaś to nie rób tego…

Niedziela Wielkanocna/Poniedziałek Wielkanocny – jedz normalne świąteczne rzeczy, w końcu kolejne Święta  Wielkanocne będzie za…rok

1 śniadanie: tradycją w większości domów jest zjedzenie potraw z koszyczka, a więc zjedz: plasterek szynki, kawałek kiełbaski, jajko, 3 łyżki sałatki z majonezem lub pół na pół majonez i gęsty jogurt naturalny, chrzan, kawałek babeczki, kromka chleba (no chyba że masz w koszyczku sernik, keks, mazurek, batony, czekoladę i smoothie :)??)

2 śniadanie: jajko w sosie tatarskim, wędlina, rzodkiewka, rzeżucha (warto posiać ją samodzielnie)

obiad: tylko drugie danie; możesz przygotować np. kotleciki rybne z suszonymi pomidorami http://www.dietetykwkrakowie.pl/artykuly_i_porady/kotleciki-rybne-z-suszonymi-pomidorami/

podwieczorek: kawusia 🙂 i kawałek ciasta lub dwa małe np. sernik, mazurek, babka (jeśli nie lubisz mazurka to nie jedz go na siłę, bo tak nakazuje co…? tradycja?),

kolacja: śledź, sałatka jarzynowa, pieczywo lub druga wersja żurek/barszcz biały z jajkiem i kiełbaską

Ciesz się wolnym, wypoczynkiem, rodziną, nie przejedz się, bo we wtorek jest normalny dzień i niestety większość musi wrócić do pracy; szkoda wybijać się z rytmu, bo dwa dni totalnie rozregulowały Twój organizm.

Pamiętaj o piciu oczywiście wody – w święta organizm też potrzebuje H2O 🙂

Jeśli planujesz zaprosić gości to teraz zaplanuj co im zaproponujesz, zrób coś fajnego, coś co ich zaskoczy i czego nie jedzą na co dzień. Nie rób potraw jak dla wojska, bo i tak tego nie zjedzą…no i pytanie, kto to potem będzie dojadać?

Podaje linki do przepisów, które możesz wykorzystać

pasztety: http://www.dietetykwkrakowie.pl/?s=pasztet&submit=Id%C5%BA

bounty jaglane: http://www.dietetykwkrakowie.pl/artykuly_i_porady/bounty-jaglane-bez-pieczenia-bezglutenowe/

szarlotka jaglana: http://www.dietetykwkrakowie.pl/artykuly_i_porady/szarlotka-z-kaszy-jaglanej-bezglutenowa/

sos do jajek z ciecierzycą pycha…http://www.dietetykwkrakowie.pl/artykuly_i_porady/dieta-artykuly_i_porady/chrzanowy-sos-do-jajek-z-ciecierzyca/

Sernik krakowski 100 g – 329 kcal
Piernik z bakaliami 100 g – 373 kcal
Keks bakaliowy 50 g – 192 kcal
Dorsz, filety panierowane, smażone – 100 g – 273 kcal
Majonez 25 g – 178 kcal
suma: 1345 kcal

Tagi: ,