Zmiana nawyków żywieniowych – zacznij od posprzątania kuchni

Posprzątaj w szafce i nie trać czasu na szukanie potrzebnych Ci produktów

Posprzątaj w szafce i nie trać czasu na szukanie potrzebnych Ci produktów

W pierwszym tygodniu zmian nawyków żywieniowych zacznij od posprzątania swojej kuchni. Stwórz miejsce gdzie będzie Ci się dobrze i szybko gotowało. Nadmiar często niepotrzebnych rzeczy spowalnia, zniechęca, przytłacza, powoduje, że drobne rzeczy urastają do rangi wielkiego problemu; to się nie opłaca, jeśli nie chcesz zwalać w przyszłości na to, że gotowanie zajmuje dużo czasu. Od swojej rodziny lub osób z otoczenia wymagaj również by sprzątali po sobie, nawet małe dzieci możesz nauczyć by po kolacji odniosły talerz do zlewu. Jeśli jesteś sprzątaczką i po wszystkich sprzątasz, coś odnosisz to nic dziwnego, że na nic nie masz czasu…

Jak skończysz z kuchnią zajmij się innymi pomieszczeniami w domu. Ze swojej szafy wyciągnij takie ubranie, które kiedyś na Ciebie pasowało (np. dwa lata temu mieściłaś/-eś się w spodnie) i masz zrobić wszystko by znowu leżały one dobrze. Jeśli je wkładasz tylko do połowy, bo reszta się nie mieści to wyobraź sobie, ze wchodzą z luzem…fajna myśl…no do do roboty! Samo się nie zrobi 🙂

  • Zmiana nawyków żywieniowych - nie musisz rezygnować ze wszystkiego. Gofry z owocami podane gościom, zamiast ciastek przesiąkniętych zwykłym cukrem?

    Zmiana nawyków żywieniowych – nie musisz rezygnować ze wszystkiego. Gofry z owocami podane gościom, zamiast ciastek przesiąkniętych zwykłym cukrem?

    zacznij od szafek: wyciągnij wszystko, wyczyść je, a następnie podziel tematycznie: garnki i talerze, produkty sypkie, pojemniki na żywność, herbaty itp. Przejrzyj od razu produkty odnośnie daty ważności, przeterminowane wyrzuć. W domu żywności sypką najlepiej przechowywać w szklanych pojemnikach, pojemniki powinny być przeźroczyste tak by szybko odnaleźć potrzebną rzecz

  • wyrzuć połamane łyżki, wyszczerbione miseczki, ubite filiżanki i talerze, brudne słomki przecież i tak z nich nie korzystasz i nie będziesz korzystać

  • wyrzuć zbędne słomki, elementy urządzeń, których dawno nie masz, śrubeczki, świeczki, doniczki, wiertarki???!! ich miejsce na pewno nie powinno być w kuchni; wyrzuć rzeczy których nie używałaś/-eś w ostatnim roku. Zastanów się czy potrzebujesz 20 kubków czy wystarczą 4 ulubione, czy potrzebujesz 15 talerzyków deserowych czy wystarczy 7 im mniej elementów w kuchennej szafce tym szybciej wyjmiesz potrzebną Ci rzecz, szybciej umyjesz garnki i potem osuszone schowasz do szafki

  • Poczęstunek dla gości...

    Poczęstunek dla gości…

    przejrzyj szufladę/szafkę na pojemniki do przechowywania żywności – wyrzuć te brudne, niefunkcjonalne, za małe, za duże, te, których nie używasz. Opcjonalnie kup nowe, teraz jesz w ładnych i z przyjemnością zabierzesz je do pracy. Kupuj silikonowe (lub z obwolutą silikonowa w przykrywce, tak, żeby sos, olej z potrawy nie wyciekły w czasie transpotru lub plastykowe z orzeczeniami od spodu 5PP – jest to informacja, że produkt został przygotowany z bezpiecznych produktów i mogą mieć kontakt z żywnością. Czasami jest dodatkowa informacja BPA FREE, czyli użyty plastik nie jest toksyczny. Nie potrzebujesz 20 pojemników – wystarczą 4-5, ale takie które rzeczywiście używasz. Przykrywki najlepiej trzymać w jednym większym pojemniku. W szufladzie/szafce utrzymuj porządek

  • blaty w kuchni powinny być puste, tak by łatwo i szybko przygotować posiłek. Pomyśl ile czasu musisz poświęcić żeby odgracić go jak chcesz przygotować obiad 5-10 min w plecy? Poświęć wieczorem 2-3 minuty by je posprzątać

  • Urządzenia elektryczne np. blender, urządzenie do smoothie powinny być pod ręką lub skompresowane w jednej szafce (elektronika). Te zepsute wyrzuć lub napraw; zastanów się nad zakupem nowych jeśli stary trudno się myje albo jest skomplikowany w obsłudze. Stary, ale sprawny możesz sprzedać

  • nie rób bardzo dużych zapasów kasz, ryżu, nie kupuj mąki teff jeśli nie wiesz co z niej zrobić, a tylko przeczytałaś/-eś informacje, że jest zdrowa. Będziesz planować posiłki, więc nie będziesz kupować zbędnych produktów

  • i na koniec – zlikwiduj szafkę ze słodyczami. Jeśli masz dzieci to nie oszukuj się, Ty się zdrowo odżywiasz a one…niezdrowo? Jeśli nie masz dzieci, a słodycze trzymasz dla gości, od dziś u Ciebie się nie je słodyczy. Poczęstuj gości owocami suszonymi lub orzechami, owocami, szybko zrób ciasteczka owsiane – wszystkie półprodukty będziesz mieć w domu. Ciebie nie będzie kusić i goście też tak naprawdę będą Ci wdzięczni:)

Tagi: , , ,