Tom Tom Cardio 2 pulsometr – ocena

Moja ocena Tom Tom Cardio 2 – pulsometr, kt贸ry uzale偶nia 馃檪

Nie tylko m臋偶czy藕ni kochaj膮 gad偶ety, panie te偶 maj膮 swoje s艂abo艣ci, a ja mam s艂abo艣膰 do dobrych rzeczy, kt贸re s膮 funkcjonalne i przede wszystkim do tych, kt贸re mog臋 wykorzysta膰 na co dzie艅. Razem z Artro Med Saska http://artro-med.pl/kategoria-produktu/strefa-sportu/zegarki-tomtom/ przygotowali艣my 5% rabatu na zakup dowolnego pulsometru, wystarczy, 偶e przy zakupie dowolnego pulsometru Tom Tom z http://artro-med.pl/strefa-fit/ podasz has艂o Monika Bigo艣.img_20161112_111558

Za pulsometrem rozgl膮da艂am si臋 ju偶 jaki艣 czas, ale dobrze mie膰 aktywnych znajomych, kt贸rzy polec膮 co艣 przetestowanego, powiedz膮 wszystkie za i przeciw, bo przyznam nie mam czasu przegl膮da膰 stron i por贸wnywa膰 parametr贸w, zreszt膮 z czym por贸wnywa膰, jak kupuje si臋 taki sprz臋t pierwszy raz…. A jak marato艅czyk m贸wi, 偶e Tom Tom na moje u偶ytkowanie b臋dzie o.k. to jej wierz臋. Jestem po testach i jestem…uzale偶niona. Nie wyobra偶am sobie treningu bez niego, ale te偶 u艣wiadamiam sobie jak moja codzienna aktywno艣膰 wygl膮da. To drodzy pacjenci narz臋dzie do tego by u艣wiadomi膰 sobie wiele rzeczy i przekona膰 si臋, 偶e bez aktywno艣ci fizycznej masa cia艂a redukcja masy cia艂a jest bardzo powolna i co wa偶niejsze po redukcji trudna w utrzymaniu. Osoby aktywne z kolei mog膮 udoskonala膰 swoje treningi i obserwowa膰 jak zachowuje si臋 cudowna maszyna czyli nasz organizm w r贸偶nych sytuacjach.

Poni偶ej kilka s艂贸w z mojej oceny Tom Tom Runner Cardio 2

  1. Dzienny monitor spalanych kalorii 鈥 pokazuje ile kcal w ci膮gu dnia spali艂e艣, uwzgl臋dnia PPM (podstawowa przemiana materii)

  2. dzienny monitor przebytych kilometr贸w 鈥 u艣wiadamia Ci ile tak naprawd臋 kilometr贸w przeby艂e艣. Mo偶esz sobie ustawi膰 dzienny cel przebytej trasy 鈥 u mnie to 10 km/na dzie艅, w momencie gdy j膮 przekracza pulsometr daje sygna艂 d藕wi臋kowy lub wibracyjny 鈥 w img_20160725_092031zale偶no艣ci jaki ustawisz. Super opcja do weryfikacji czy Tw贸j tryb pracy, codzienna aktywno艣膰 rzeczywi艣cie daje du偶y wydatek energetyczy? Dla mnie cudowna opcja je艣li chodzi o km w g贸rach i podczas biegania 鈥 zweryfikowa艂am kilka tras pod wzgl臋dem ilo艣ci kilometr贸w

  3. monitoring snu 鈥 艣rednia ilo艣膰 przespanych godzin

  4. ilo艣膰 przebytych krok贸w w ci膮gu dnia 鈥 na jednej z konferencji po艣wi臋conej aktywno艣ci fizycznej, prelegent powiedzia艂, 偶e 3000 krok贸w to bezruch…zgadzam si臋 z tym 鈥 to ok. 3,5 km/dziennie

  5. zliczanie w/w parametr贸w w perspektywie tygodnia

  6. pod艣wietlana tarcza u艂atwia 偶ycie tym, kt贸rzy biegaj膮 wieczorami; aby j膮 pod艣wietli膰 wystarczy przykry膰 pulsometr d艂oni膮, nie wymaga to d艂ugiej manipulacji przy przyciskach

Opcja z kt贸rej korzystam najcz臋艣ciej to: bieg i free style 鈥 podczas wypad贸w w g贸ry to po艂膮czenie w/w parametr贸w z pomiarem mojego pulsu. W TomTom Cardio 2 pulsometr jest zamieszczony w opasce na nadgarstek, zapinasz opask臋 i gotowe. 呕adnych opasek zapinanych na klatce piersiowej, gdzie zw艂aszcza Panie mog膮 potwierdzi膰, 偶e s膮 niewygodne, pod wp艂ywem potu ze艣lizguj膮 si臋, obcieraj膮 wymuszaj膮c dziwne manipulacje w okolicy biustu, s膮 widoczne pod cienk膮 koszulk膮. O ile na 10-20-sto kilometrowy bieg jest to w miar臋 tolerowane, to ju偶 na 37 kilometrowy trekking jest to mocno wkurzaj膮ce. Na wy艣wietlaczu mo偶esz przegl膮da膰 interesuj膮ce Ci臋 parametry (ilo艣膰 spalonych kalorii, odleg艂o艣膰, 艣redni dystans, 艣rednie tempo, czas aktywno艣ci fizycznej). Mo偶esz r贸wnie偶 ustawi膰 szybki podgl膮d: ja mam ustawione po
prawej stronie wy艣wietlacza zegarka przebyt膮 odleg艂o艣膰, po lewej przebyty czas aktywno艣ci, a strza艂kami g贸ra-d贸艂 przechodz臋 na ilo艣膰 spalonych kcal, t臋tno, 艣rednie tempo, aktualny czas. Kiedy艣 na wyjazd zabra艂am ci艣nieniomierz, ale to by艂a pora偶ka, na艂o偶enie zajmowa艂o za du偶o czasu i pomiar by艂 niedok艂adny z uwagi na czas pompowania mankietu…wi臋cej razy nie pr贸bowa艂am. Teraz obserwowanie swojego pulsu to czysta przyjemno艣膰, zw艂aszcza przy podej艣ciach pod g贸r臋, gdzie ka偶da kom贸rka cia艂a czuje 鈥瀞palanie鈥. Dobrze przemy艣lana opcja to, 偶e podczas trekkingu g贸rskiego mo偶esz w艂膮czy膰 pauz臋, dzi臋ki temu pomiar dotyczy rzeczywistego czasu przej艣cia, nie wliczaj膮c w to okres贸w odpoczynku.img_20160812_152231

Opaska 鈥 damska, m臋ska, na ma艂e i du偶e nadgarstki 鈥 mierz膮c obw贸d nadgarstka mo偶esz wybra膰 odpowiedni dla siebie rozmiar. Opaska jest wymienna, przy zakupie uwa偶a艂am to za fanaberi臋, ale w trakcie u偶ytkowania stwierdzam, 偶e to super sprawa. Przy moim terenowym wykorzystywaniu opaska bia艂o-niebieska czasami si臋 widocznie brudzi i przy kolejnym treningu na basenie, gdzie chlor mo偶e wp艂ywa膰 na za偶贸艂cenie, stwierdzi艂am, 偶e pora sprawi膰 sobie ciemniejszy model. Zreszt膮 偶ycie z kolorami jest ciekawsze 馃檪

Wielko艣膰 ekranu 鈥 w r贸偶nych sklepach mierzy艂am r贸偶ne pulsometry, ale na moim w膮skim nadgarstku prezentowa艂y si臋 niczym telewizor 60 cali w 30 metrach kwadratowych…zwyczajnie wielkie i dziwnie. Tom Tom niczym nie r贸偶ni si臋 od zwyk艂ego zegarka, wi臋c nosz臋 go na co dzie艅, do spodni i do kiecek. Wielo艣膰 ekranu to 22×25 mm

Wodoodporno艣膰 鈥 przydaje si臋 zw艂aszcza przy wypadach w g贸ry, gdzie pogoda lubi zaskakiwa膰 i wiadra wody spadaj膮 na Ciebie przez 5 godzin…. Pulsometr mo偶esz r贸wnie偶 wykorzysta膰 podczas p艂ywania na basenie, img_20160808_220906wystarczy w艂膮czy膰 opcje 鈥瀙艂ywanie鈥. Mo偶esz zmierzy膰 ilo艣膰 przebytych d艂ugo艣ci basenu (dotkni臋cie d艂oni o murek 鈥瀦alicza鈥 d艂ugo艣膰 鈥 co istotne je艣li chcesz oszuka膰 Tom Tom, nie mo偶esz dotkn膮膰 dwa razy pod rz膮d murka, musi by膰 zaliczona d艂ugo艣膰), nie mierzy te偶 uderzenie o tafl臋 wody podczas zje偶d偶ania do wody na zje偶d偶alni. W pomiarze wychodzi r贸wnie偶 艣rednia ilo艣膰 machni臋膰 r臋k膮, przebyta odleg艂o艣膰, czas p艂ywania 鈥 mo偶esz zapauzowa膰 aktywno艣膰 na czas korzystania z zje偶d偶alni.

Rower 鈥 w艂膮czaj膮c opcj臋 鈥瀝ower鈥 dokonujesz pomiaru jad膮c na rowerze, mo偶esz potem podejrze膰 na zainstalowanej aplikacji swoj膮 艣cie偶k臋

Bie偶nia 鈥 pomiar dokonywany jest w zamkni臋tym budynku. W艂膮czaj膮c t膮 opcje Tom Tom pokazuje interesuj膮ce Ci臋 parametry wewn膮trz budynku, opcja przydatna zw艂aszcza w zimie, gdzie cz臋艣膰 trening贸w biegowych odbywam na bie偶ni.

GPS 鈥 Tom Tom 艂膮czy si臋 z GPS, potem mo偶esz monitorowa膰 swoj膮 艣cie偶k臋 treningow膮 na aplikacji zainstalowanej na telefonie lub komputerze, obserwuj膮c wykresy np. pulsu do wysoko艣ci, dodawa膰 艣cie偶ki na portale spo艂eczno艣ciowe. GPS pracuje do 11 godzin, je艣li w艂膮czysz opcj臋 mierzenia t臋tna 鈥 do 9 godzin, co w zupe艂no艣ci wystarczy na nawet d艂ugi wypad..

艁adowanie baterii 鈥 odbywa si臋 za pomoc膮 kabla, kt贸ry przez USB pod艂膮czasz do komputera lub do 艂adowarki (u mnie 艂adowarka do telefonu r贸wnie偶 nadaje si臋 do 艂adowania pulsometru)img_20160815_162840

Podsumowuj膮c: spraw sobie przyjemno艣膰, zadbaj o zdrowie, obserwuj sw贸j organizm i pracuj nad nim, dzi臋ki temu b臋dziesz d艂ugo si臋 cieszy膰 fit sylwetk膮. Je艣li macie jakie艣 pytania i w膮tpliwo艣ci lub wahacie si臋 czy kupi膰 TomTom-a piszcie monika.bigos@dietetykwrakowie.pl lub dzwo艅cie tel.661 991 666, zdj臋cia z test贸w i moich wypad贸w w g贸ry mo偶ecie ogl膮da膰 na https://www.facebook.com/DietetykwKrakowie i nie zapomnijcie o podaniu has艂a Monika Bigo艣 przy zakupie, a zaoszcz臋dzona kas臋 przeznaczcie na karnet na si艂owni臋 lub nowy, kolorowy pasek 馃檪 osobom, kt贸re mog膮 zarzuca膰, 偶e pulsometr kosztuje du偶o polecam nie wydawa膰 kasy na s艂odycze i inne 艣mieciowe jedzenie. Odk艂adaj膮c 5 z艂 dziennie (2 batony, kt贸re nic nie wnosz膮 do Twojego 偶ycia?) ju偶 po ok.160 dniach TomTom Runner Cardio 2 jest Tw贸j…